Elektronické plavební mapy
Elektronické plavební mapy jsou služba poskytovaná Státní plavební správou a Ředitelstvím vodních cest, která přináší nejmodernější formu předává…
Mělník
Modernizace Vraňansko-hořínského plavebního kanálu byla komplexní stavební zakázkou, jejímž cílem bylo zkapacitnit významnou vodní cestu, která umožňuje lodím překonat nebezpečný úsek ústí Vltavy do Labe. V rámci modernizace bylo nutné zvýšit podjezdové výšky mostů, čtyři mosty pak jsou nově koncipovány jako zdvižné.
Celková délka kanálu je 11 kilometrů, z toho 8,7 kilometru takzvaného horního úseku je obsluhováno dispečerským řídicím systémem, jehož pracoviště je přímo v historické plavební komoře Hořín.
Pracovníci VARS BRNO na projektu využili zkušenosti s dispečerskými systémy pro silniční dopravu. Klíčovou součástí byla integrace několika rozhraní, která jsou nezbytná pro řízení lodní dopravy, do jednoho systému. Ten v sobě integruje řídicí systém zdvižných mostů, který ovládá samotný zdvih mostů, data o polohách lodí z AIS systému, plány plaveb z dispečinku Státní plavební správy, provozní informace plavebních objektů a stavy plavební komory Hořín. Nedílnou součástí je napojení na datovou sběrnici, kam dispečink zasílá a zároveň je odtud čerpá.
Dispečerský řídicí systém data vyhodnocuje a navrhuje dispečerům nejefektivnější scénáře pro řízení dopravy na kanálu, především v jeho části jednosměrného provozu. Plavba na Vraňansko-hořínském kanálu je řízena 21 signálními stanicemi.
Přes jeden ze zdvižných mostů vede železniční trať, dispečerský systém tedy zohledňuje i grafikon železniční dopravy.
Podívejte se na zajímavá data o řídicím centru pro Vraňansko-hořínský kanál.
zdvižné mosty
signálních stanic
obratiště lodí
Elektronické plavební mapy jsou služba poskytovaná Státní plavební správou a Ředitelstvím vodních cest, která přináší nejmodernější formu předává…
Jeden z klíčových projektů v moderní historii VARS BRNO sahá až do roku 2008, kdy společnost dodala kompletní technické vybavení pro zcela nově v…
Dopravní telematika