
- cs
- en

Sběr dat

O CleveRA
Unikátní měřicí vozidlo vybavené LCMS senzory a dalšími měřicími systémy
Nejmodernější multifunkční diagnostické vozidlo v České republice. Měřicí systém je instalovaný na vozidle Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI a se všemi instalovanými subsystémy a senzory je schopný proměřit přes 500 km/den. Systém funguje při rychlosti od 15 do cca 100 km/hod. Při šířce vozidla 2,5 metru lze snímat pruh vozovky široký 4 metry. Během letních měsíců bylo možné se s vozidlem osobně seznámit na předváděcích akcích, které byly uspořádány postupně ve všech krajských městech.
CleveRA v číslech
-
až 80
km/hod.
-
1 mm
rozlišení LCMS senzorů
-
345 km
vozovky zachyceno denně

Využíváme nejpokročilejší technologii pro diagnostiku vozovek ve střední Evropě.
Uvědomujeme si, že bez kvalitních dat nejde postavit kvalitní systém pro správu komunikací. V diagnostice vozovek jsme jedineční díky využití nejpokročilejších technologií našeho měřicího vozu CleveRA Car.

O CleveRA
Sběr dat
Měření textury vozovky a podélných profilů
Vozidlo je osazeno systémem RST pro měření makrotextury a podélného profilu. Systém měří a vyhodnocuje makrotexturu povrchu vozovky ve třech stopách pomocí 3 laserů textury, podélný profil pak ve dvou stopách pomocí 2 laserů, akcelerometru a synchronizačního softwaru.
Měření příčných profilů a snímání kolmých snímků vozovky
Vozidlo je osazeno systémem LCMS (Pavemetrics), který zaznamenává 3D zobrazení povrchu vozovky, ze kterého vyhodnocuje:
příčný profil a hloubky vyjetých kolejí;
trojrozměrný snímek povrchu k detekci poruch;
kolmé snímky povrchu vozovky.
Software Pavemetrics dokáže automaticky detekovat silniční značení, poruchy povrchu jak o trhliny, spoje, výtluky atd.
LCMS, umístěné na zadní části vozidla, je unikátní kombinací vysokorychlostních kamer se speciální optikou a laserových řádkových projektorů, které umožňují zaznamenávat kombinaci 2D snímků povrchu vozovky a podrobných 3D výškových profilů.
Snímání videa
Měřicí systém zahrnuje dvě barevné CCD kamery, které jsou do něj plně integrovány a synchronizovány a umožňují zaznamenávat pohled na vozovku. Umístění a natočení kamer lze měnit a získat tak například stereoskopický pohled.
Přesné určování polohy za všech okolností
Měřicí systém je vybavený systémem inerčního měření s GPS (IMS), jednotka pro inerční měření je Applanix POS LV 220. IMS ve spojení s odometrem poskytuje přesná data o náklonu, sklonu, směru a poloze (souřadnice X, Y a Z), i když jsou satelity blokovány nebo rušeny (v tunelech, budovách, mezi stromy atd.).
Špičkové parametry sběru dat
Měření a výpočet podélného profilu pro stanovení hodnot IRI a MPD (střední hloubka profilu) se provádí v souladu s normami ČSN 73 6175 a ČSN 73 6177. Maximální hodnota standardní odchylky MPD je menší než 1 % a menší než 0,04 mm. Zařízení odpovídá normě ČSN EN 13036-6, klasifikace zařízení je 1L1112.
LCMS tvoří profil povrchu vozovky se šířkou 4 m s intervaly každých cca 5 mm při
rychlosti 90 km/hod. Vertikální rozlišení LCMS je 0,5 mm. Příčný profil interně sestává ze 4096 bodů na profil, což dává příčné rozlišení ˂ 1 mm. Zařízení odpovídá ČSN EN 13036-6, klasifikace zařízení je 1T2111.
LCMS vytváří kolmé snímky široké 4,0 m. Rozlišení lze nastavit podle potřeby – např. při rozlišení 1920 pixelů lze vizuálně vyhodnotit trhliny široké 2 mm. Obraz z LCMS není rozmazaný a vyniká ostrostí zaměření celého snímku i při nepříznivých světelných podmínkách.
Kamery Allied Vision Technology s vysokým rozlišením mají snímkovou rychlost do 40 fps (snímků za sekundu), což znamená, že lze snímky zaznamenávat v potřebném intervalu i ve vysokých rychlostech. Interval sběru snímků lze uživatelsky nastavit.
– nájezd až 500 pruhokilometrů denně
– vhodné pro všechny typy zpevněných povrchů vozovek
– podle mezinárodních standardů
– operativní perimetr – EU a jihovýchodní Evropa


UNIKÁTNÍ PROJEKTY

SMYSLUPLNÁ PRÁCE
CleveRA Road Asset Management
Zjistěte víc o jednom z našich jedinečných produktů – systému CleveRA, který na základě dat mimo jiné z unikátního měřicího vozu CleveRA Car pomáhá správcům dopravní infrastruktury efektivně hospodařit se silnicemi, dálnicemi i dalšími typy komunikací.