Data z TrafficGuard v článku pro Seznam Zprávy

Jaká zdržení čekají na řidiče na dálnici D1 v úseku kolem Brna? Díky datům z naší aplikace TrafficGuard jsme to mohli novinářům ze Seznam Zprávy říct zcela přesně. A zároveň tím potvrdit, že systém mobilního liniového řízení, který byl na D1 nainstalovaný v září, má pozitivní vliv.

Novinka

24 listopadu 2023

Data z Traffic Guard v článku pro Seznam Zprávy

Jaká zdržení čekají na řidiče na dálnici D1 v úseku kolem Brna? Díky datům z naší aplikace TrafficGuard jsme to mohli novinářům ze Seznam Zprávy říct zcela přesně. A zároveň tím potvrdit, že systém mobilního liniového řízení, který byl na D1 nainstalovaný v září, má pozitivní vliv. Je to skvělý argument pro jeho rozšíření o další sady značek a senzorů, které mohou přinést významnou úlevu přetíženému úseku. Přečíst si celý článek na SeznamZprávy.cz můžete zde.

Data z TrafficGuard v článku pro Seznam Zprávy

Jaká zdržení čekají na řidiče na dálnici D1 v úseku kolem Brna? Díky datům z naší aplikace TrafficGuard jsme to mohli novinářům ze Seznam Zprávy říct zcela přesně. A zároveň tím potvrdit, že systém mobilního liniového řízení, který byl na D1 nainstalovaný v září, má pozitivní vliv. Je to skvělý argument pro jeho rozšíření o další sady značek a senzorů, které mohou přinést významnou úlevu přetíženému úseku. Přečíst si celý článek na SeznamZprávy.cz můžete zde.

Data z TrafficGuard a vazbu na mobilní liniové řízení za VARS BRNO okomentovali Ondřej Pokorný a náš spolupracovník a dopravní expert Marek Ščerba.

Ondřej Pokorný | Obchodní ředitel VARS BRNO

„Z dat, která máme ze systému TrafficGuard měřícího plynulost dopravy, vidíme zhoršení dojezdových časů v obou směrech po zahájení této stavby. Po instalaci mobilního liniového řízení v září se situace významně zlepšila. Nejviditelnější je toto zlepšení v časech v okraji špičky, kdy systém pomáhá oddálit vznik kolony a posléze pomáhá jejímu rozpouštění. Pokud kolona vznikne, tak systém zkracuje dobu zdržení.

Nejhorší situace byla v srpnu hned po zahájení stavby, kdy v prvních 11 dnech byla v deseti dnech překročena standardní dojezdová doba v daném úseku o víc jak 100 procent každý den minimálně 4 hodiny. Tato špička vrcholí v odpoledních hodinách mezi 14 a 17 hodinou.

Z našich dat vyplývá, že klíčové je zavést proměnlivé dopravní značení na celém úseku kolem Brna a soustředit se zejména na mimoúrovňová křížení a připojovací pruhy, kde dochází k šokovým vlnám způsobeným velkým rozdílem v rychlosti aut v průběžném a připojovacím pruhu. Zvážit je třeba i represivní opatření, tedy měření rychlosti v úsecích, kde je mobilním liniovým řízením snížená. Trvalým řešením je samozřejmě rozšíření D1 na 3+3 pruhy, současná opatření mají překlenout dobu, kdy k tomu dojde. To se netýká jen aktuální první etapy rozšíření, ale všech navazujících etap. Po rozšíření by bylo vhodné u Brna instalovat systém liniového řízení nastálo.“

Marek Ščerba | dopravní expert, TUO-VŠB

„U Brna jsou nyní tři sady mobilního liniového řízení, které jsou umístěny na D1 na příjezdech do Brna a na D2. Každá sada obsahuje 8 světelných značek, které jsou umístěny vždy v páru, aby byly viditelné z obou jízdních pruhů. Dále každá sada obsahuje 2 kamery a 5 detektorů dopravy, které měří počet a délku vozidel, rychlost a zařazení do jízdního pruhu. Tyto sady dokáží pokrýt pouze začátek rizikových úseků, v ideálním případě by v každém ze tří směrů, kde dnes jsou nasazeny, mělo být 11 párů dopravních značek a adekvátní počet senzorů. Díky tomu by bylo možné efektivně řídit dopravu v celém rizikovém úseku kolem Brna, tedy od exitu 178 Ostrovačice po exit 210 Holubice a na D2 od exitu 11 Blučina. Značky by měl být ideálně instalované na samotné dálnici i na nájezdech.“

 

Dále by vás mohlo zajímat

NOVINKA